Wymienicie mi żarówkę?

– „Kupiłem dwuletniego Citroena C3, po dwóch tygodniach spaliła mi się żarówka w światłach mijania – mówi Tomasz Nowosielski. – Chciałem sam ją wymienić, ale po dwóch godzinach walki w garażu się poddałem. To zdecydowanie inny rodzaj pracy, niż przyzwyczaiły mnie do tego niemieckie samochody. Postanowiłem więc skorzystać z usług mechanika. Autowarsztaty były różne, zajechałem do jednego z najbliższych w moim mieście. Kiedy zajechałem do warsztatu i poprosiłem o wymianę żarówki, to mechanicy turlali się ze śmiechu. Zrobiło mi się głupio, pytali, w czym problem, przecież wymiana żarówki... kiedy już wzięli się do pracy, to poprosili, żebym samochód zostawił u nich na warsztacie do dnia następnego, bo sami sobie ie potrafili z tym zadaniem poradzić.” Takie są te nasze autowarsztaty i nasi mechanicy. Czasami zachowują się tak, jakby wszystkie rozumy postradali. Niestety nierzadko umiejętności są mizerne, a nowoczesne samochody wymagają zdecydowanie innego podejścia. Teraz aby wymienić jakikolwiek element należy rozkładać auto na części pierwsze, opierają się te bowiem na podzespołach montowanych w duże „zestawy”. Czy autowarsztaty w Polsce dają sobie z tym radę? Z tym bywa różnie, niekiedy udaje się to zrobić, innym znów razem mechanicy rozkładają ręce i mówią, że tego zrobić się nie da. Zapewne z tego samego powodu polskie autowarsztaty coraz częściej mówią o specjalizacji. Jedni się lubują w mechanice samochodów produkowanych w Niemczech, jeszcze inni są profesjonalistami gdy mowa o japońskiej myśli konstrukcyjnej. Każdy duży producent motoryzacyjny ma swoje pomysły i rozwiązania technologiczne. Co ciekawe, z samochodami francuskimi jest najwięcej problemów, bo to zupełnie inna myśl motoryzacyjna. Autowarsztaty chętnie naprawiają japońskie, niemieckie, włoskie samochody, ale za francuzami nikt nie przepada, bo tutaj trzeba się wykazać całkiem sporymi umiejętnościami. A niestety wielu mechaników takich nie posiada, więc mówią o specjalizacji innej. Gdzie więc naprawiać francuskie samochody? Niestety autowarsztaty w małych miasteczkach najczęściej powinniśmy omijać szerokim łukiem. Rzadko się bowiem zdarza, ze tam są wysokiej klasy specjaliści od mechaniki. Zazwyczaj a małych miasteczkach naprawianiem samochodów zajmują się pasjonaci amatorzy,a to nigdy nie est dobra alternatywą dla aut produkowanych we Francji. Citroeny, Peugeoty i Renaulty to takie auta, które wymagają profesjonalizmu i takich mechaników musimy szukać. Najlepiej jest wyjechać w poszukiwaniu pomocy do dużego miasta, w sieci można znaleźć wiele informacji na temat warsztatów. Bez kłopotów znajdziemy w internecie takie autowarsztaty, które lubują się w naprawianiu „francuzów”. Zapłacimy tam więcej, ale będziemy za to mieli pewność, że praca została wykonana dobrze i że usterka nie powróci szybko. Nie ufajmy amatorom w takich przypadkach, przygód Pana Tomasza jest na to dowodem, a to była tylko zwykła żarówka.

Tagi: praca, wymiana, żarówka