Sieciowe czy niezależne

Na dzień dzisiejszy w Polsce działa około 23 tysięcy warsztatów, z czego blisko 19 tysięcy to warsztaty niezależnych mechaników. Około 4 tysiące to autowarsztaty sieciowe należące do wielkich koncernów. Z usług których lepiej jest korzystać? Na pierwszy rzut oka trudno powiedzieć. My jednak postaramy się znaleźć na to pytanie odpowiedź. Autowarsztaty mają to do siebie, że zazwyczaj mają dużą renomę. Tylko że w takich warunkach musimy pamiętać, iż takie autowarsztaty najczęściej trzymają się sztywno cennika i nie jesteśmy w stanie z mechanikami negocjować. W warsztatach sieciowych pracuje taka kadra, której wszystko jedno, czy będą mieli klientów, czy też nie – oni i tak swoje zarobią, bez względu na ilość klientów. Toteż nikomu nie nie w smak jest negocjowanie cen, bo takie ruchy trzeba później tłumaczyć i opisywać na wystawionych posiadaczowi pojazdu rachunkach. Do tego sama renoma jest także pisana palcem na wodzie. W przypadku, gdy chodzi o autowarsztaty sieciowe nigdy nie wiemy, jakich mechaników zatrudnia dany warsztat. Opinia dotyczy jako takiej sieci, a nie konkretnego zakładu. Kojarzymy nazwę, ale może się przydarzyć, ze skorzystamy z usług tego najsłabszego z warsztatów, których akurat na opinie marki nie pracuje tak, jak należy. W takich przypadkach kierowcy należy tylko współczuć, bo źle wybrany warsztat to niepotrzebne koszta i wiele nerwów, bo najczęściej usterka nie jest należycie naprawiana. W przypadku warsztatów niezależnych, należących do indywidualnie działających na rynku mechaników sprawa wygląda zupełnie inaczej. Są to takie autowarsztaty, w których zawsze można negocjować ceny wynikające z tytułu naprawy samochodu. Niekiedy udaje się dzięki temu zaoszczędzić niemałe kwoty. Na pewno niezależnie działający mechanicy są bardziej skłonni do takich rozmów. Oni bowiem nie muszą się nikomu tłumaczyć i jeśli ocenią, że opuścić cenę można, to na pewno to zrobią. Niezależne autowarsztaty dodatkowo same muszą wypracować sobie renomę i uznanie klientów. Toteż w takich mechanicy zawsze bardziej się starają wiedząc, że reklama szeptana i polecanie innym kierowcom to najlepsza forma marketingu. I tak jest naprawdę. Wystarczy niekiedy odpalić komputer i skorzystać z internetu. Możemy w ten sposób odnaleźć wiele informacji na temat warsztatów samochodowych nie tylko dane teleadresowe, ale i opinie klientów. To wyznacznik poziomu obsługi. Jeśli klienci chwalą takie autowarsztaty to możemy być spokojni o poziom obsługi. Bo nie żadne czasopisma, nie żadne rankingi, ale właśnie polecenia innych są tutaj najbardziej wiarygodne. Oczywiście wierzyć we wszystko co napiszą nie trzeba, ale... zasugerować się można. Wierzmy w te autowarsztaty, które są kreatywne i których mechanicy poprzez swoje starania wyprawowali sobie dobre imię u klientów. To najlepsza z możliwych rekomendacji. Zdecydowanie, takie niezależne autowarsztaty mają dla nas dużo ciekawsza ofertę niż autowarsztaty sieciowe.

Tagi: renoma, sieć, prywaciarz