Reklama w pismach motoryzacyjnych

Rynek wydawniczy jest przebogaty. Powstają rozmaite czasopisma branżowe, którymi zaczytują się setki tysięcy ludzi. Powstaje także mnóstwo pism dla hobbystów i pasjonatów. Nie brakuje także kolorowych magazynów kierowanych do automaniaków. Ci chętnie kupują takie pisemka, bowiem to źródło cennych informacji. Można wyczytać wiele ciekawych wieści na temat samochodów, które posiadamy lub zamierzmy nabyć. Pojawiają się też czasopisma kierowane dla mechaników, opisujących nowoczesne rozwiązania motoryzacyjne i technologiczne, mówiące o tym, jak takie części naprawiać, a których nie da się naprawić i trzeba je najzwyczajniej wymienić. Skoro pojawiają się takie pisma, to jest też okazja, by mogły się w nich reklamować specjalistyczne autowarsztaty. Jest to bardzo ciekawa forma reklamy, bo na pewno promocja w czasopismach jest bardzo skuteczna. Kosztowna, ale może przynieść nadspodziewanie dobre efekty. Musi być jednak umieszczana w dobrym miejscu oraz dobrze poczytnym magazynie. Czy autowarsztaty powinny się reklamować w takich mediach? Oczywiście to kwestia skali. Jeśli jesteśmy właścicielami sieci warsztatów rozrzuconych po całej Polsce, to na pewno taka reklama może dać nam wiele splendoru i dać wielu klientów. A jak wiadomo, za klientami zawsze stoją pieniądze i pewny zysk. Jeśli jednak nasze autowarsztaty to małe zakłady naprawcze w niewielkich miasteczkach, to taka forma marketingu jest niewskazana, to niemalże wyrzucanie pieniędzy w błoto. Reklamować się w takich warunkach można tylko w jednym przypadku, wtedy, gdy nasz warsztat będzie wykonywał charakterystyczne i nigdzie indziej niespotykane prace. Jedynie w takim przypadku można liczyć na to, że będą do nas przyjeżdżali klienci z całego kraju. Jeśli chodzi o małe autowarsztaty, to lepiej, żeby te reklamowały się poprzez klasyczne ulotki i serwisy internetowe. Obie te formy w małych, lokalnych środowiskach są skuteczniejsze. Dają też większa ilość zainteresowanych usługami mechanicznymi ludzi. Bo kierowcy są wygodni i nie nie szukają serwisów oddalonych od domu. Nikt dziś nie ma czasu na to, by grymasić i w poszukiwaniu mechaników objeżdżać rozmaite autowarsztaty – tylko dla samego kaprysu. Sam marketing związany z promowaniem warsztatów samochodowych to bardzo ciekawy temat. To ten typ przedsiębiorstwa, który daje wielkie możliwości – zarówno gdy rozpatrywać reklamę na forum ogólnokrajowym, jak i na mniejszym szczeblu – lokalnym. Trzeba to wszystko dobrze planować, bo autowarsztaty mają specyficzną opinie. Z jednej strony wszyscy musimy korzystać z ich usług, z drugiej jednak mechanikom nie ufamy i mamy o nich jak najgorsza opinię. Czy to się. Zmieni? W najbliższych latach raczej nie, bo nie ma żadnych przepisów regulujących ceny za dany serwis samochodu. Toteż zawsze będziemy mieli poczucie oszustw w tej dziedzinie. Można jednie autowarsztaty dobra reklamą pokazywać w dobrym świetle. Jednak na prawdziwą opinię muszą zapracować sami mechanicy.

Tagi: warsztat, opinia, reklama