produkcja

Kto naprawia prototypy Prototypy to samochody projektowane na próbę. Takie buduje się, zanim uruchomi produkcję masową. Testuje się nowoczesne rozwiązania mechaniczne, design i wszystko, co związane z komfortem i bezpieczeństwem jazdy. Niekiedy taki prototyp jest wzorcem dla późniejszych masowych produkcji, innym znów razem samochody te nie stają się w centrum zainteresowana producentów i na kilku zbudowanych egzemplarzach się kończy. Tak było chociażby w przypadku legendarnego "Smyka", który miał być produkowany w Szczecinie w tamtejszym Polmo. Powstało kilka prototypów, ale ówczesny rząd komunistyczny postanowił nie wprowadzać tego pojazdu do masowej produkcji. Tych kilka egzemplarzy trafiło do prywatnych kolekcjonerów samochodów. Dziś są to auta na wagę złota, ale żeby nimi jeździć trzeba się nieźle postarać. Autowarsztaty bowiem nie chcą serwisować takich samochodów, bowiem są one rzadko spotykane i często posiadają części, jakich na rynku kupić się nie da. Prototypy samochodów zawsze były problemem, mechanicy spoglądają na takie auta z podziwem, ale ich autowarsztaty nie chcą się podejmować prac związanych z konserwacja i naprawa takich pojazdów. Wiele jest wszak obaw, czy oby dany mechanik będzie w stanie naprawić taki pojazd. Wbrew opinii nie jest to sztuka prosta, bowiem często pod maską prototypów znajdują się niekonwencjonalne rozwiązania mechaniczne, i by cokolwiek tam zrobić, autowarsztaty muszą wykazać się nieprzeciętną kreatywnością. Autowarsztaty wola standardowe prace, takie, które można wykonać w stosunkowo szybkim czasie i które nie będą sprawiały wielkich problemów. Z jednej strony jest to zrozumiałe, bo autowarsztaty to przede wszystkim czyjś chleb, praca, jaką wykonuje się po to, by utrzymać rodzinę. Dlatego też serwis prototypów nie jest mile widziany, ponieważ prace nad takimi samochodami są czasochłonne więc wymagają zgoła odmiennego podejścia. Bywa tak również z niektórymi stuningowanymi samochodami opartymi na innowacyjnych rozwiązaniach mechanicznych. Oczywiście w tej kwestii generalizować nie można. Bywają i takie autowarsztaty, które w zasadzie świadczą wyłącznie takie usługi, które związane są z niezwykłością w motoryzacji. Wiadomo, że takich warsztatów jest niewiele. Wynika to raczej z niewielkich ambicji większości mechaników, często z kolei owe ambicje rujnowane są przez szarą codzienność życia, bo Polska to kraj, który ie pozwala rozwijać skrzydeł. Tutaj artyści nie mają życia, nawet artyści motoryzacyjni. Czy mamy takie autowarsztaty w pobliżu? Trudno przypuszczać, by w każdym mieście znalazł się taki mechanik, który chciałby na swoim warsztacie wyzwań. Z reguły takie auto warsztaty mieszczą siew dużych miastach, czyli w miejscach, gdzie potencjalnych klientów jest największa ilość. W dużych aglomeracjach miejskich szansa na przetrwanie dla takiego warsztatu są dużo większe, niż w przypadku małych miasteczek. ... Lista plików strony